خرید اپارتمان در ترکیه
نوشته شده توسط : عر فان

خرید اپارتمان در استانبول

خرید خانه در استانبول

 

استانبول شهری است که به‌راحتی می‌توانید رد پای تاریخ و اصالت را در آن ببینید. شهری که شهرنشینانش از هزاره دوم قبل از میلاد در آن ساکن شدند و نام شهر را «بیزانتیوم» نامیدند که برگرفته از نام شاه مِگارایی به نام «بیزانس» بود. پس از آن، تاریخ، فراز و نشیبش را به بیزانتیوم نشان داد تا اینکه کنترل شهر در قرن ششم قبل از میلاد به دست فارس‌ها افتاد.

 

پس از آن، یعنی در قرن چهارم قبل از میلاد، اسکندر کبیر حاکم شهر شد و در قرن دوم میلادی، شهر تحت حاکمیت «کنستاتین کبیر» و حکومت رومی‌ها قرار گرفت. درست در همین مرحله نام شهر از بیزانتیوم به «کنستانتینوپل» یا همان «قسطنطنیه» خودمان تغییر داده شد و تا امروزه دچار تغییراتی شد که هم اکنون فرصت خرید اپارتمان در استانبول را سرمایه گذاری نیز مینامند.

 

قسطنطنیه در طول تاریخ خود، حکومت‌ها، جنگ‌ها و پیروزی‌های بی‌شماری را تجربه کرده است، از «شورش نیکا» در دوره ژوستینیان اول، محاصره شهر توسط اعراب، تجربه جنگ‌های صلیبی و قتل و غارت‌های بی‌شمار گرفته تا فتح شهر در قرن پانزدهم میلادی به دست ترک‌های عثمانی.

 

امپراطوری عثمانی، قسطنطنیه را با نام «اسلامبول» به معنای شهر اسلام، تغییر نام دادند. همان‌طور که از تغییر نام این شهر برمی‌آید، حاکمان شهر مسلمان بودند؛ به همین دلیل مساجد بی‌شماری در اسلامبول ساخته شد.

 

در نهایت، یعنی در قرن بیستم، جمهوری ترکیه شکل گرفت و پایتخت آن از استانبول به آنکارا منتقل شد؛ اما همچنان استانبول، پایتخت فرهنگی و تجاری ترکیه است.

 خرید ملک در استانبول

حال که تاریخچه هزاران ساله استانبول را در چند جمله خواندید و با قدمت و اصالت این شهر آشنا شدید، وقت آن است که برنامه سفر را بچینید و قبل از خرید اپارتمان در استانبول به این شهر سفر کنید، یک برنامه‌ریزی بی‌کم‌ و کاست. پیشنهاد می‌کنیم از بررسی آب و هوا و زمان سفر شروع کنید.

 

آب و هوای استانبول

به استانبول روی نقشه نگاه کنید. دریای مدیترانه و دریای سیاه، شبه جزیره بالکان و آناتولی را در نزدیکی آن می‌بینید؛ بنابراین باید انتظار آب و هوای مدیترانه‌ای را در این شهر داشته باشید. این یعنی گرم‌ترین روزهای سال را در ماه‌های اول تابستان تجربه می‌کنید و زمستان‌هایش سردترین روزهای سال را به خود می‌بینند. ناگفته نماند باران‌های ناگهانی بهار و پاییزش شما را شگفت‌زده می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به استانبول

به نظر شخصی خودم ، بهترین زمان سفر به استانبول و حتی هر شهر دیگری، نمی‌تواند یکسان باشد. دلیلش هم واضح است، «بهترین زمان» برای افراد مختلف، معنای متفاوتی دارد. برای مثال بهترین زمان سفر برای من زمانی است که بتوانم با خیال آسوده، فارغ از شلوغی‌های معمول، تمام شهر را بگردم، تمام جاهای دیدنی استانبول را با دقت لمس کنم و قدم بگذارم در گذشته‌های دور استانبول و خاطرات جدید بسازم و سعی کنم خود را برای زندگی بعد از خرید اپارتمان در استانبول اماده کنم.

 

از طرفی ممکن است برای دیگری بهترین زمان سفر به استانبول، همزمان با فستیوال‌های این شهر باشد. مثلاً زمانی که بتوانند از حراج‌های معرکه این شهر و کشور نصیبی ببرند و در نهایت تجربه سفر ارزان به استانبول به جانشان بنشیند. شما در کدام دسته‌اید؟

 خرید زمین در استانبول

بهار

به‌طور کلی سفر به استانبول در فصل بهار برای کسانی مناسب است که از گرما فراری‌اند و می‌خواهند در فستیوال‌هایی مانند فستیوال خرید استانبول، جشنواره گل لاله، جشن روز خضر و فستیوال موسیقی چیل‌اوت شرکت کنند. خوب است که بدانید، به‌طور معمول هزینه سفر به استانبول در نوروز ارزان نیست.

 

تابستان

تابستان‌های استانبول جان می‌دهد برای تفریحات آبی و دریایی در این شهر. چراکه با گرم شدن هوا بستری برای تفریحات بیشتر فراهم می‌شود، شب‌های زیبای استانبول را تجربه می‌کنید و می‌توانید تا دیروقت در خیابان‌هایش قدم بزنید.

 

ناگفته نماند کنسرت‌های بی‌شماری در این فصل برگزار می‌شوند. البته این را هم بدانید که این شرایط برای خیلی‌ها ایدئال به نظر می‌رسد؛ بنابراین باید انتظار گران بودن هزینه سفر به استانبول و صف‌های طولانی برای دیدن جاذبه های گردشگری و خیابان‌های شلوغ و پر از آدم را داشته باشید.

 

پاییز

پاییز استانبول، مخصوصاً ماه مهر، مانند بهارش دل‌چسب است. هوای معتدل، خیابان‌های نسبتا خلوت، محله‌های توریستی خلوت‌تر و طبیعت رنگارنگ همه آن چیزی هستند که در سفر پاییزی به استانبول نصیبتان می‌شود. ناگفته نماند هزینه سفر به استانبول در پاییز مقرون‌به‌صرفه است. راستی صحبت از محله شد؛ چقدر محله های استانبول را می‌شناسید؟

 

 خرید ویلا در استانبول

زمستان

سفر به استانبول در زمستان مزایا و معایب خود را دارد، معمولاً هزینه پرواز تهران به استانبول و اقامت ارزان است؛ اما این فصل مناسب برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول نیست. به‌طور کلی، به چند گروه از مسافران سفرهای خارجی پیشنهاد می‌شود که در زمستان به استانبول بروند:

 

طرفداران ورزش‌های زمستانی مانند اسکی؛

طرفداران جشن سال نو میلادی؛

عاشقان خرید از حراج‌های زمستانی.

راه‌های سفر به استانبول؛ انتخاب مسیر رسیدن

هوایی

حتی پس از خرید اپارتمان در استانبول و اشنایی با این شهر شما نیاز است که به رفت و امد خود بیشتر وقت بدهید و بتوانید بهترین مسیر را انتخاب کنید. راه‌های سفر به ترکیه به دو روش تقسیم می‌شود، هوایی و زمینی؛ کافی است یک پاسپورت با اعتبار زمانی کافی داشته باشید تا مقدمات سفر را بچینید.

 

در روش هوایی که مشخص است با خرید بلیط هواپیما استانبول و صرف بازه زمانی ۲ تا ۳ ساعته در پرواز، به استانبول می‌رسید. قیمت پرواز هم که مشخص است، در حال حاضر، معمولاً گران است؛ اما نمی‌توان منکر رفاهش شد. اما اگر بخواهیم روش زمینی را بررسی کنیم، گزینه‌های متنوع‌تری پیش رویمان قرار می‌گیرد. مزیت سفر زمینی در قیمت ارزانش نهفته است؛ اما طولانی‌شدن بازه زمانی سفر و خستگی مسیر از معایبش به شمار می‌روند.

 

سفر با قطار

برای سفر زمینی می‌توانید از قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی استفاده کنید. برای سفر زمینی با قطار کافی است بلیط قطار تهران آنکارا یا بلیط قطار تبریز وان را بخرید و پس از رسیدن به این شهرها خود را به استانبول برسانید. قیمت سفر با قطار به ترکیه مناسب است، رفاه خوبی نصیبتان می‌شود؛ اما مدت زمان در راه بودنتان زیاد است (نزدیک به ۷۰ ساعت).

 

سفر با اتوبوس

برای سفر با اتوبوس باید بلیط اتوبوس تهران استانبول یا بلیط اتوبوس تبریز استانبول را تهیه کنید. مسیر چشم‌نوازی در انتطارتان است، قیمت بلیط آن نسبت به بلیت قطار و هواپیما ارزان‌تر است؛ اما همچنان طولانی بودن راه نیز شما را همراهی می‌کند.

 خرید اپارتمان در استانبول

سفر با ماشین شخصی

سفر زمینی با ماشین شخصی به استانبول، علاوه بر مزایا و معایب دیگر روش‌های سفر زمینی به استانبول، نیازمندی‌های دیگری دارد. برای سفر با ماشین شخصی به ترکیه باید گواهینامه بین‌المللی، پلاک بین‌المللی، برچسب CD و IR و کاپوتاژ و مجوز خروج از کشور داشته باشید.

 





:: برچسب‌ها: خرید اپارتمان در استانبول , ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: